КЛЕВАНСЬКА ГРОМАДА

Рівненська область

Повернення 1% пенсійного збору при купівлі житла вперше

Дата: 30.10.2020 12:09
Кількість переглядів: 484

Придбання квартири чи житлового будинку здійснюється шляхом укладення нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу. При укладенні такого договору є сплачується до державного бюджету України збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 1% від вартості нерухомого майна. Лише за наявності платіжного документу про сплату збору нотаріус посвідчить договір купівлі-продажу.

Проте, не всім відомо, що особи, які придбали житло вперше, звільняються від сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Відсутність механізму перевірки інформації чи дійсно особа купляє житло вперше призводить до того, що всі без винятку громадяни змушені сплачувати 1% «пенсійного збору».

Зважаючи на вищевказане, покупець зобовязаний сплатити збір, навіть тоді, коли відповідно до закону він звільнений від його сплати.

 

Як повернути сплачений 1% «пенсійного збору»?

За наявності документу, що підтверджує сплату збору, потрібно звернутися до територіальних органів Пенсійного фонду України із заявою про повернення коштів та отримати відповідь на таке звернення, яке зазвичай, характеризується відмовою.

Саме відмова про повернення сплаченого 1% «пенсійного збору» є підставою для звернення до суду.

Як правило, такі позови розглядаються в спрощеному позовному провадженні без виклику сторін.

Витрати, які понесе позивач при вирішенні справи, це і судовий збір і витрати на правову допомогу, також суди, як правило, повертають .

Не зайвим є відмітити і те, що у Відповідача (Пенсійного фонду України) база або інформаційний реєстр в якому б відображалась інформація про придбання житла Позивачем вперше як така відсутня, тому фактично вказану інформацію перевірити неможливо.

Обов'язково доводити той факт, що житло купувалося вперше чи вдруге покладається на Відповідача на загальних підставах доказування. Однак, судді можуть зобов'язати надати інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо відображення об'єктів нерухомості, які зареєстровані за Позивачем.


Отже, документи, які позивачеві необхідні для повернення сплаченого пенсійного збору це:

1. Договір купівлі-продажу;

2. Квитанція! Обов’язково, якщо не збереглась, копію можна взяти в нотаріуса, який посвідчував договір;

3. Паспорт;

4. Реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код);

5. Витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно;

6. Відмова з пенсійного фонду і квитанція про сплату збору.

 

Додатково повідомляємо, що при виникненні додаткових запитань та необхідності більш детальних роз’яснень законодавства, Ви маєте можливість зателефонувати за номерами телефонів: (03656) 8-40-05, 098-905-58-11, з понеділка по п’ятницю з 9.00 год. до 18.00 год., оскільки на період запровадження карантину з метою протидії поширенню коронавірусу COVID-19 в Україні прийом громадян здійснюється в телефонному режимі або шляхом надсилання звернення на електронну адресу: rivnenske@legalaid.rv.ua.


Також повідомляємо, що Ви маєте можливість отримати правову консультацію, звернувшись до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за безкоштовним телефоном 0 800 213 103, або інформаційно-довідкової системи консультацій за посиланням: https://wiki.legalaid.gov.ua.


Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано