ЦНАП інформує (для ФОПів)

Дата: 19.10.2020 12:31
Кількість переглядів: 193

«Відкриття ФОП»
«Зміна кведів ФОП»
«Закриття ФОП»

Ці, та інші послуги можливо отримати самостійно за допомогою електронного порталу «Дія»: https://diia.gov.ua/

Тут ви можете зареєструвати фізичну особу підприємцем, обрати загальну чи спрощену систему оподаткування та подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ).


Законодавча база: Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»
Подання заяви: ~ 10 хвилин
Реєстрація: 2 робочі дні (крім святкових і вихідних)
Вартість: безкоштовно              


1. Вам знадобиться електронний підпис (кваліфікований електронний підпис).

2. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.

3. Заповніть онлайн-форму на отримання послуги.

4. Заповнену заяву на реєстрацію ФОП буде автоматично надіслано до реєстратора за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця.

5. Якщо ви обрали спрощену форму оподаткування, заяву на перехід до спрощеної системи буде також автоматично надіслано до податкового органу за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця.

6. Якщо ви поки не обрали форму оподаткування, короткий тест нижче допоможе вам визначитися.

7. Зверніть увагу! Також ви можете подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ), якщо обрали загальну систему оподаткування.


Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Повідомлення про реєстрацію чи відмову також з’явиться у кабінеті, буде відправлено електронною поштою. Як тільки запис про реєстрацію ФОПу з’явиться в Єдиному державному реєстрі, ви можете отримати витяг з реєстру в кабінеті громадянина. Витяг має юридичну силу – його можна роздрукувати й користуватися як будь-яким іншим документом.

Після реєстрації ФОПу вам доведеться зареєструвати Книгу обліку доходів у податковій службі. Ми працюємо над змінами в законодавстві, аби це скасувати, але поки реєстрація книги обов’язкова для всіх ФОПів.

 Зверніть увагу!
На період карантину ви можете розпочати вести свою діяльність без реєстрації книги обліку і вести облік своїх доходів без її використання.
Проте протягом 3 місяців з дня припинення карантину ви обов'язково маєте подати до Центру обліку платників за місцем реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця заповнену книгу обліку, що включає доходи, здійснені протягом карантину 

 


Часті питання та відповіді:

Що робити, якщо в мене немає електронного підпису?
Щоб отримати електронний підпис, зверніться до будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів, надавши заповнену реєстраційну форму, ваші паспортні дані та номер платника податків.
Користувачі Приватбанку можуть отримати електронний підпис безкоштовно у особистому онлайн кабінеті «Приват24» або у відділенні банку.
Електронний ключ до підпису радимо зберігати на знімному носії (наприклад, на флешці).

Як обрати КВЕД?
Не знаєте який код ведення економічної діяльності (КВЕД) обрати? Подивіться приклади: https://diia.gov.ua/yak-obrati-pravilnij-kved-dlya-svogo-biznesu

 Чи можна зареєструвати ФОП на загальній системі оподаткування?
Так, для цього виберіть загальну систему оподаткування, коли заповнюєте заяву онлайн.
Якщо ви звертаєтесь до реєстратора офлайн, достатньо надати заяву на реєстрацію ФОПа – він автоматично потрапить до загальної системи оподаткування.

Як обрати групу платника податку?
Якщо ви не впевнені щодо вибору групи, вам допоможе ця стаття: https://diia.gov.ua/yak-obrati-pravilnij-kved-dlya-svogo-biznesu
та цей тест: https://diia.gov.ua/tax-systems/choise

Що робити, якщо мені відмовили у реєстрації ФОПу чи переході на спрощену систему оподаткування?
Повідомлення з причинами відмови ви отримаєте електронною поштою та зможете побачити в особистому кабінеті громадянина. Вам доведеться усунути ці причини, а потім можна знову подати заяву на реєстрацію. 
Зверніть увагу, що заяву про перехід до спрощеної системи оподаткування можна надати не пізніше ніж за 15 днів до початку наступного календарного кварталу.

Чи можу я почати роботу одразу після реєстрації онлайн, не відвідуючи податкову службу?
Після реєстрації вам доведеться зареєструвати книгу обліку доходів. Книга ведеться за вашим вибором  в паперовому або в електронному вигляді (порядок ведення дивіться тут).
 Також, вам потрібно зареєструвати її у податковій за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця.

Чи може хтось інший, наприклад, бухгалтер, відкрити ФОП за мене?
Так, бухгалтер може подати заяву на реєстрацію ФОП в офлайні. Для цього в нього має бути нотаріально посвідчена довіреність від вашого імені.

Мій роздрукований витяг не приймають у держустановах. Що робити?
Витяг, отриманий онлайн й роздрукований з особистого кабінету громадянина є повноцінним документом. Всі державні органи повинні її приймати.


У разі будь-яких складнощів, зверніться до чатбота або зателефонуйте на гарячу лінію Міністерства юстиції України за номером: +38 (044) 237 09 96.


Що робити, якщо вказаний час розгляду документів закінчився, а ніякого повідомлення досі немає?

Будь ласка, зверніться до чатбота або зателефонуйте на гарячу лінію Міністерства юстиції України за номером: +38 (044) 237 09 96.


Фото без опису


« повернутися до розділу «Відділ "Центр надання адміністративних послуг"»

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано